Isnin, 20 September 2010

keh keh keh!!

kemaruk lemang dah beransur surut

saki baki lemang pun dah di nyah dari perut

tak pantang punya pasal aku kena gout

jalan pun dah terhencut-hencut

10 ulasan:

INTAN RH berkata...

salam. slmt ari raya.
bio betul bro...

benludin berkata...

salam hari raya....

betul le tu...tp dah jumpa ubat herba yg mujarab...insyaallah ilang gout..

WanBeruas berkata...

..kawan aku pernah bagitau dia manage gout dengan jintan keling (habatus sauda)kasi jemur,tampi,goreng dalam kuali tanpa minyak,tumbuk atau blender..campur dengan kopi pastu minum..:)

ummzaid berkata...

Selamat Hari raya..
maaf zahir batin..
dah ada ubat jgn culas mkn..
anak2 isteri sihat bro?

Hashim Zabidi berkata...

sakit gout! bawok berpuasa
tongkat ada tu, phuh! macam orang tua
makan jangan main tala aje
banyakkan makan makanan herba
ada sakit ada obatnya.

IKRAB family berkata...

salam bro.
kena gout ka..time raya semuanya pantang nengok je...maklumlah time nak bedal mknn2 yg peberet ye tak.
moga cepat sembuh dan sihat bro.
p.c.

Insan Bokoh berkata...

kalau payah jln berhencut,
ikat kaki sampai tercerut,
nanti angin kembang kecut,
baru rasa macam nak terkentut.

Make sense ke make nonsense? hehe..
(x pandai pantun)

Take care.. pantang makan sket..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

dulu dulu tu penyakit raja raja ..cuba cek kot ada susur galur lama ..boleh tuntut hak bai

Snakebite berkata...

keh keh keh

perut nya buncit
dah kena penyakit
penyakit orang berduit
makan bukan sedikit

keh keh keh

selamat hari raya bro

Tanpa Nama berkata...

Bro,
saya senang membaca tulisan bro, tenang sahaja dan gambar2 yg dipaparkan juga menenangkan. Namun bro, kenapa selalu menyebut nama Rosmah, kadang2 kelihatan ianya cuba dilawak kan dan kadang2 seperti menghina pula sedangkan dia tidak bersalah. Saya harap bro fikir2 kan, tq

Udo Kampung.