Selasa, 12 Februari 2008

BALIK KG. CUTI THN BARU CINA


Balik kampung lagi pada cuti tahun baru cina ni. Ambil kesempatan dari cuti panjang. Bertolak pukul 7:30 pagi dan sampai ke destinasi di Pendang pukul 3:30 ptg. Masa tu jln tak jam lagi. Tapi time balik ke Phg, tol Simpang Pulai mmg jam teruk.Hampeh!...Aku spend kat tol tu adala 30 minit kot..Que utk byq tol je.

Semasa cuti aku pi ke Padang Besar. Kalau dari Pendang cuma amik masa 1 hr je...Tak la jauh mana.Ikut highway plak tu. Melalui pekan Changlun. Bila masuk Changlun ni aku rasa mcm dah masuk border Siam lak. Mcm2 iklan tour package ke Hadyai. Before Changlun ni ada 1 pekan, aku lupa la plak namanye. That place is the last toll gate. After that no more toll dah sampai la ke Padang Besar.

Perjalanan aku ke Padang Besar mmg menarik. View mmg cantik. Rasa mcm tak berada di Msia. Mcm kat Siam. Terutama bila masuk ke Perlis menempuh ladang2 tebu yg luas. Dpt la amik gambar sket, tp amik tru dlm kereta. Tk brp clear la kot.

Sampai ke Padang Besar, pekan dia mcm Benta+Raub sket. Ala2 pekan koboi. Bila sampai pdg Besar, terus ke bazar dia. Dlm mcm2 kedai ada. Mmg heaven utk org2 yg minat nak berniaga terutama jersi2 n loket kristal.Lepas ni aku mmg target nak beli jersi. Jersi ori beb. Tapi ori Siam la...

Next time aku akan pi lagi ke Pdg Besar, bwk modal lebih sket utk bisnes bila balik ke PHG nanti....insya Allah..

Tiada ulasan: