Isnin, 16 Julai 2007

jalan2 ke tanjung gahai,kuala koyan, betau

ari ni aku berjalan jauh sampai ke kuala koyan.dah byk perubahan on the way ke kuala koyan nih.last year aku ada pegi.tapi jalan lom siap.jarak dari simpang kuala medang ke tanjung gahai cuma 10km.dulunya kalau drive kat 1 jam .jalan punya teruk.kalau naik bukit kena lajak dari jauh baru lepas.

but ari ni jalan dah siap.bertar lagi.drive ke sana cuma 10 minit je..byk jimat tu beb.

aku masuk ke sekolah keb.kuala koyan. sekolah org asli.tapi cikgu org melayu.sian tgk dia org.sian kat cikgu pon sama....byk dugaan ngajar anak org asli ni....kena la plak ajar math n science dlm BI....adusss....dah la bm dia rog pon berterabur..apatah lagi BI...

tahniah kat cikgu-cikgi yg sabar ngajar tu...

lepas tu aku pi ke betau...jauh gak./..dgr citer tak lama lagi ada jalan baru dari betau ke cameron h/land...seronok ler...dekat tu...

org lipih kalau nak ke c/hland tu anytime je la...aku tanya org kat kedai koya.dia org kata dari koyan ke c/hland cuma 80km je...perghhh....dlm 1 jam sampai tu...hehehe

sernok ari ni travel ke belah2 sana....once a year je sampai area situ...next year sure byk lagi perubahan..harap2 jalan ke c/hland tu pun dah siap by next year...yahoo...

1 ulasan:

Abi berkata...

aku pun pernah kerja kat sk.Tanjung gahai,naik Boyaaa...
kalau hujan air amat deras boya akan meluncur laju dengan batang balak yang hanyut susah nak cari pengalaman seperti itu