Khamis, 19 November 2009

kong kali kong

dulu masa dia berjawatan, dia kata sesiapa yang melanggar undang-undang negara hukumnya berdosa. contohnya kalau pemandu yang memandu tanpa lesen. atau contoh kedua, kalau polis kata jangan lakukan demonstrasi jalanan tetapi para rakyat tetap berdemonstrasi, hukumnya adalah berdosa.

tetapi bila beliau tidak berjawatan, beliau pula melanggar undang-undang negara. dicabarnya semua hakim-hakim, mufti-mufti dan ulamak-ulamak.

nama beliau melonjak naik. popular satu malaya. sampai ada kelab penyokong yang terdiri dari artis-atris dan 'kakak-kakak didalam islam'.

cukup-cukuplah bertelagah. aku dah muak! bermuzakarahlah!

contohilah puan rosmah kita yang berusaha untuk mempopularkan busana muslim di benua amerika sana. beliau tak suka bergaduh. beliau anti-keganasan. beliau anti-c4. beliau suka perdamaian dan berkawan. contohilah usaha dakwah beliau terhadap michelle obama.

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wa nak masukkan ke dalam Kakak2 dalam Islam.
Buasana muslim pakaian dalam pun masuk sama ke?..tengah bayangkan RM mberagakan busana muslim ahak..ahak..ahak (U.B)

benludin berkata...

saiz xxxxl sesuai

KiLaT berkata...

gua nak propose undang2 baru.. JANGAN PEGANG TAIK.

~KiLaT~
pas tu gua nak tunggu sapa manusia pertama kena tangkap sebab pegang taik.

Shemmi berkata...

kadang2 x pegang taik pon , dah terbau & berbau taik..

INTAN RH berkata...

Koi mmg suka fesyen busana muslim..

Hidemichi berkata...

anti-C4....ROFL!

jawa peranakan berkata...

gua suka kakak-kakak dalam islam.. mereka seksi..

en_me berkata...

muger2 negara akan tetap aman damai sentosa senantiasa.. aminn

akiart berkata...

auw!...muslimnya dia

WanBeruas berkata...

..rasa rasanya semua busana tu warna merah ngan pink kaler u..he hee..

Tanpa Nama berkata...

aku nak buka warung jual cokodok pisanglah sebelah busana tu mesti ramai org dtg kat warung aku nanti ye tak.silap2 antarbangsa pun beli cokodok aku tuh bleh gak mempromosikan produk tanaman mcm digalakkan oleh pak lah dan pak najib. orait tak cdgn aku tu bro? ;)
p.c.

Hashim Zabidi berkata...

ah! baru jumpa blog ini. dah pencen baru jumpa. inilah punca tak main terjah-terjah, kalau terjah tentu langgar undang-undang Negara punya. saya ni orang baik agaknya.

benludin berkata...

pn rosmah akan jadi model.memperagakan semua fesyen. (kalau filem tu, dia lah penulis skrip, producer,director, pelakon)

pak hashim,
tq...aik.baru jumpa?ingat sudah tau lama.hahha

KiLaT berkata...

ish.. sama-sama lipis pun baru jumpa ka???
tu la tu..
cari tak merata
tinjau tak lilau