Rabu, 4 Mac 2009

dimaafkan...

i.
Lokasi: jalanraya Lepih
...
Papantanda jalan ni aku snap semasa memandu dari Padang Tengku/Tungku ke Lepih. Jarak antara dua papantanda tersebut tidak pun sampai 5 meter. Aku tak tau mana satu ejaan yang betul. Sebab aku bukan ahli sejarah dan juga bukan Ahli Majlis Daerah. Orang-orang seperti mereka la yang lebih arif. Takper la... dimaafkan. Sebab mereka adalah King of Tut ..
Lebih baik begini :
satu tempat dua nama..
berbanding...satu negeri tapi ada dua MB....hahahancus!

ii.

Lokasi: sebuah kedai mamak di Bukit Tinggi.
Apabila notis ditulis oleh pemain import dari negara jiran kepada Slumdog Millionaire, maka ini lah jadinya...

Kalau anda dapat zoom kan nama sipenandatangan, nama beliau ialah Zamri Patail. Tapi tak pe la..boleh dimaafkan..sebab Mamak Is King!

*sama juga dengan kesilapan yang berlaku di blog AJ apabila beliau tertukar antara benludin dan ubilepih. Ia juga dimaafkan...kerana beliau adalah King of The Bloggers...
Biasala ..kita cuma manusia biasa.Tak lari dari kesilapan. Lain la King of Maksum..perfect!
*eloknya Perak tu dibelahkan 2...bagi yang Utara kat BN...yang Selatan kat PR...hehe!

31 ulasan:

INTAN berkata...

wei wei wei...besh apa ada 2 menteri...wakakka....

azz berkata...

mungkin ada dua tempat kut?
pdg tengku and pdg tungku..or ada
dua kontraktor buat ...satu faham bahasa melayu...yg satu lagi buta bahasa melayu....hai ni lah negara malaysia kita yg tercinta ni...
serabut...serabut

benludin berkata...

INTAN,
hidup Perak!

azz,
hahaha!
mungkin betul..1 kontraktor melayu...1 lagi kontraktor cina...

ubilepih berkata...

teringin nak megeteh dgn pyan or bole ajak AJ kat restoran mamak bukit tinggi..ha..ha..

benludin berkata...

ubi,
sudikah AJ?

jawa peranakan berkata...

aaahhh..
feveret aku tetap papan tanda KAMPUNG TERIDI..

revrie berkata...

Jadi bagaimana agaknya jika papantanda2 di atas dua2 di tulis dalam 4 bahasa?

Perkara remeh pak menteri kurang ambil perhatian.
Bukan boleh mengenyangkan pun(kata mereka)

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

hehehehe...

kamu menyindir ni Uncle..

andai bumi Perak terbelah dua..

=)

benludin berkata...

jp,
datang lepih kami akan bawa lu melancong ke kampung teridi..ayam kambing semua dalam bentuk 3D.haha

revrie,
kalau 4 bahasa ramai la terlajak bila bawak kereta...sebab x sempat nak baca..

ZARA,
macam batu belah batu bertangkup je bunyinye...:)

Chekgu BaniHassim berkata...

tengku dgn tungku jauh bezanye tu...

contoh ayat: Tengku Benludin menggunakan tungku untuk memanaskan tungku untuk adindanya yang sedang berpantang dan sedang bersiap sedia untuk bertungku.

boleh?

benludin berkata...

CBH,
betul tu cikgu..mmg terer cikgu buat ayat...cuma silap sikit...kena tambah jadi DYMM tengku benludin...hehhe

ummzaid berkata...

opocot..! DYMM Tengku juh benludin..hehe...

betul la, agaknya Cina yg buat signboard pdg tungku tu..

blackpurple @ jowopinter berkata...

I. Nasib baik tak Tunggul! Hahaha!

ii. Hahaha!

jawa peranakan berkata...

ben..
nine kampung teridi pun 3D ke?

benludin berkata...

ahh..seronok ada dua jawa hari ni...lama x nampak jowo berkumandang...

jp..nine dlm bentuk 4D..nombor baik punya..haha

jawa peranakan berkata...

ben..
TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA SELAGI ADA JAWA..

benludin berkata...

jp,
the jawa is king

CRAZY BEAUTIFUL88 berkata...

lain kontraktor yang buat ni, tu yang jadi cam gini

jawa peranakan berkata...

ben..
aku tak nak jadi king la..sebab sekarang ni ramai yang sedang marah dan derhaka kepada king..

baik aku jadi king kong..gerenti takde sesiapa pun yang berani marah dan derhaka kepada king kong..

sebab lazimnya king kong akan kunyah kepala sesiapa sahaja yang memarahi dan menderhaka terhadapnya..

en_me berkata...

ghitewww kannns.. very derrr one uoolsss

ab geldofg berkata...

kalau yg atas tk pernah betul...apa yg di bawahpun tk akan pernah betul

Pyanhabib berkata...

sapa kontaktor bikin papan tanda tuh? `tungku' punya traktor!
*kena teh kat bukit tinggi? jommm!

Snakebite berkata...

kampung kampung menarik di negeri pahang.

kampung busut jin, mentakab. (kampung arwah sudirman)

kampung luit, maran (orang cina sebut duit)

kampung buntut pulau, temerloh. (pulau tu menonggeng kot)

benludin berkata...

CB88,
bukan semua kontraktor pandai menulis...dia org pandai melobi...kan..:)

jp,
jadi la king kong yg ensem..

en_me,
tak paham pokcik..:)

ab g,
tapi lebih yang sedap duduk di atas..hehe

pyanhabib,
kontraktor tunggul kot..
gua on jeh...

snake,
-kalau deme dapat amik gambo signboard tu lagi cantekk...pas tu bagi kome masuk blog loghatphg...
-harap s/board Kampung Luit tak silap buat,jadi Kampung Duit

mamat khalid berkata...

pyan kalau buat signboard kena ada bahasa isyarat kat sebelah kanan bawah haaahahahahaha

benludin berkata...

mamat khalid,
brutal tul tu...hehehe

mechan berkata...

haha..
masih hidup lagi..
alhamdulillah..
(^^)

Pyanhabib berkata...

aku terajang kang mamat tuh, ha!

mamat khalid berkata...

hahahahaha dia pantang kalau ada bahasa isyarat tangan!

benludin berkata...

bang mamat..pyan dah nak bagi isyarat kaki tu.....haha!

benludin berkata...

leh la bro berdua rentap dlm ong bak part 3..hehe