Isnin, 27 Oktober 2008

Seven Eleven - Pt.2

Petang semalam aku berminum-minuman bersama ubilepih di kedai makan a.k.a 711 di pekan koboi ni. Seperti biasa kalau aku bertandang memang ada cerita yang terpaksa aku dengar. Bak kata aku didalam entri sebelum ni, kalau tak layan 711 ni berborak memang kopi O aku dia caj mengikut harga ketika menaiki kapalterbang MAS!

Masa tengah minum tu aku dan ubilepih menengok wanita-wanita comel yang lalu lalang di hadapan kedai 711 ni. Biasala, dah dia orang lalu depan meja kita orang, takkan nak tengok ke langit lak. Sakit tengkok ke apa mamat dua orang nih!..... Sebenarnya wanita-wanita pekan koboi ni ramai yang seksi-meksi termasuk la anak dara orang, mak orang dan bekas bini orang. Tengah sedap-sedap menghirup kopi O aku, tiba-tiba terdengar suara yang amat familiar ...
"Hah! takde keje lain la kau orang berdua ye.Asyik tengok wayang free je" kata 711
"Camner tak tengok. Dia orang dah pakai seksi.Tengok je la.Kalau taknak bagi kita orang tengok, pakai la pakaian yang menutup aurat.." kata ubilepih kepada 711 yang juga tidak menutup aurat dan seksi..haha
"Ha ah ye.Aku pun ada masa tengok gak kastemer lelaki aku yang tersilap parking" kata 711.....cissssssssss..!

Masa borak-borak tu kita orang ternampak pula seorang budak lelaki berumur lingkungan 3 tahun bermain tepi jalan.Mak kepada budak tu berniaga berhampiran dengan kedai 711 ni.
"Ishh..berani mak dia benarkan anak dia bermain kat luar sorang-sorang ye" kata aku
"Ha ah. Mak dia dah tak kisah.Tak larat nak tegur anak dia la tu..." 711 menambah.
"Bahaya la.Buatnya kena culik ke.Kena langgar motor ke.Sapa yang susah?"ubilepih berkata-kata...
"Tu la..dah ramai orang kata gitu. Rasa-rasa masin mulut kita ye. Bila 40 orang dah doa macam tu,silap-silap terjadi betul. Baru padan muka mak dia!" kata 711.
"Doa orang-orang yang suka mengumpat ni diterima oleh Allah ke?" bentak ubilepih.
"er.....hehehe" perbualan berjaya dimatikan. Kami sambung pekena kopi O yang dari tadi tak luak-luak..

Nota:
1. Kami hanya menengok wanita-wanita yang lalu-lalang.Tiada maksud yang tersirat. No hidden agenda at all.Harap maklum.

"nakal sungguh hang ni benludin..." kata dari Encik Kamarul...(dia sempat juga mencelah ketika aku menulis blog ni)

2. Kemaskini: Sabda Rasulullah s.a.w: "Apabila salah seorang dari kamu melihat seorg wanita, lalu dia tertarik kpd wanita itu, maka dia harus kembali kpd isterinya, kerana hal ini dapat menepis apa yg ada dlm jiwanya." (H.R Muslim)

6 ulasan:

ummzaid berkata...

lower your gaze guys..

ummzaid berkata...

incik..
klik link insan bokoh masuk ke blog deme semula..
apa pasal?

benludin berkata...

puan ummzaid,
1.lenguh..hehehe...
2.teknik supaya org masuk ke sini semula...tp dah edit..tq

Insan Bokoh berkata...

Hehe... ben and ubilepih niihh... bagai belangkas tahap nakal afdhal... sket2 takpe...

ubilepih berkata...

"SALAH PARKING" dulu2 kome guna Istilah "Wrong Court"....itu tokey tujuhsebelas...ala2 Joan Collin suka Stud kut..opppppssss terrrngumpat..ha..ha..

blackpurple @ jowopinter berkata...

Nakal tak apa. Jangan gatal. Biasalah. Ha ha ha!