Khamis, 29 Oktober 2009

liku-liku kehidupan



10 ulasan:

matahari berkata...

alahaiii...siannya kucing ni. Kena dera ke ape ni?

reverie berkata...

kucing otai ni.

Azemi Ali berkata...

kucing misteri?

Tanpa Nama berkata...

ni ulasan aku:
kemungkinaan penderaan,
keseorangan, kesunyian-sedih je muka dia
ketakutan
....macam kena air hujan je tuh..main hujan ye kucing ni?
p.c.

benludin berkata...

aku ibaratkan kehidupan kucing tu macam kita.

kwan2 yg lebih memandang kpd material. berkwn kerana ada kepentingan

bila kita dah takde apa2, kwn yg dulu cukup rapat, akan menjauhkan diri dari kita...

Tanpa Nama berkata...

:)
moga sehabat sejati sentiasa bersama.
p.c.

Insan Bokoh berkata...

Ben...
Maksud kawan rapat tu:-
1. Org yg kita sudah makan bersama2 dgnnye.
2. Org yg kita dah bermalam di rumahnya.
3. Org yg kita dah bermusafir bersama2 dgnnye.
Itu baru dikatakan sahabat sejati.. Kawan2 yang lain tu hanya kenalan sahaja..

WanBeruas berkata...

..kerana harta anak derhaka..kerana wang sahabat hilang..kerana budi tergadai body..sori bro wa merapu sikit..he he..

benludin berkata...

IB,
adakala subjektif maknanya.

untuk merompak harta benda atau pergi ke haddyai contohnya kena ada rakan rapat yg betul2 'biar pecah perut jgn pecah dimulut'...takut juga nanti rahsia bocor.haha!

WB.
kerana body anak haram dilahirkan.pas tu letak kat pintu masjid.hehe..
(blog ini dibenarkan utk merapu...)

ubilepih berkata...

HA..HA..HA..tak ada orang pun perasan yang kucing itu hidup di bumi onemalaya...yang kunun nya negara yang penuh kasih sayang..kalu kat ngeri orang putih dah tentu kucing itu di bawak ke SPCA...he..he