Jumaat, 2 Oktober 2009

from pendang with love part iii

khutbah solat aidilfitri tahun ini agak mengecewakan aku. bukan kerana aku tak suka, tetapi ini adalah kerana imam 'pojaan hatiku', ustaz kazeem alias tidak muncul. mungkin tahun ini beliau beraya di perak. harap-harap tahun hadapan umur aku dan ustaz kazeem dipanjangkan lagi dan kami boleh 'bersua' ketika sesi khutbah raya.

kekecewaan aku agak terubat apabila sekembalinya aku dari solat aidilfitri, aku terbaca sistem pesanan ringkas di telefon bimbit adik ipar aku, ikram, bersama dengan teman sekolahnya.

berikut adalah rakaman sistem pesanan ringkas antara adik ipar aku dengan kekasih gelapnya yang bernama "teah"...

teah: ikram mf kn teah ikram. Teah dh ada pkwe. jdi ikram jgn cri teah lg. Kte putus.

IKRAM : sbenrnya aku tak prnh memaksa cnta drimu...aku sdr dan mengrti...akulah yg brdosa menemui cnta di htimu...maafkan aku...aku yg sharusnya m'mnta maaf...cntku pdamu tdk mnjanjikn apa-apa kbhagiaan...lbh baik jika kita skadar kwn biasa dan tdk lbh dri utk itu...tdk lbh dri itu...selembar kashmu ini racun brduri...mngkn htiku bisa brdrh...jgn kau beri lg itu pdaku

tu dia weh. aku boleh belajar ayat-ayat puitis dari adik ipar aku cam ni.

kemuncak kegembiraan aku bertambah bila terdengar perbualan antara ayahnya(pak mertua aku) dengan beliau:

ayah: ikram...pinjam pensil atau pen hang sat..

ikram: takde la abah..

ayah : haihh...pi sekolah tak menulis ka?

ikram: cek tak amik nota. cek dengar je cikgu mengajar...

biodata ikram:

umur: 13 tahun

pilem kegemaran: bohsia, rempit, evolusi kl drift, gerak khas the movie

kumpulan muzik kegemaran: amok, jinbara, tomok, xpdc

subjek kegemaran: pendidikan jasmani

hobi : main mercun bola bermula 1 ramadhan hingga 3 syawal

7 ulasan:

aku berkata...

best tui adik ipaq hang..
kapla free..

Snakebite berkata...

sungguh berpotensi budak itu

ubilepih berkata...

ayat-ayat cinta utara

chekgu BaniHassim berkata...

tu dia...
kalah saterawan negara...haha
gile ar jiwang...
haha

adawiah.zaini berkata...

subjek favourite bkn pj, tapi bm KOMSAS kot? hahaha

Tanpa Nama berkata...

huihh..cek pun taktau nak buat ayat power mcm tuh.
selamat raya bro :)
p.c.

benludin berkata...

aku,
free punya pasal, bab sekolah pun tak amik port

snake,
cita2 dia nak jadi pegawai kastam...byk la rampas mercun,pas tu main sendiri..hehe

ubi,
haha

cbh,
belajar ayat2 puitis melalui lagu rock jiwang agaknya

adawiah,
tak syak lagi...komsas pojaan hati dia...haha

pc,
hang ayat undang2 power...hehe
salam aidilfitri...