Isnin, 28 September 2009

salam 1malaya

kisah benar ini berlaku pada 15 ramadhan dahulu. didapati segerombolan kanak-kanak berusia diantara 30 hingga 45 tahun telah diserbu oleh pihak jabatan agama pekan koboi ini kerana didapati tidak berpuasa dan berjudi. pusat mereka menjamu selera ialah di sebuah bangunan politik pihak gerombolan.

kesemuanya merebas lari meninggalkan pusat berbuka puasa mereka sehingga ada yang melarikan diri ke dalam kawasan kuil hindu berhampiran bersama-sama beg plastik berisi air minuman. mereka seronok kerana mereka mendapat perlindungan dari lord siva dan lord murugan. (sekarang mereka telah sedar dan insaf atas apa yang telah dilakukan oleh rakan-rakan mereka yang menghina kepala lembu tempohari. perbuatan itu adalah satu kesalahan yang amat dikesali dan ia bertentangan dengan konsep 1malaya).

kes ini telah mengundang campurtangan 'yang berkuasa' dimana dia meminta jasa baik wartawan supaya tidak mewar-warkan kejadian ini didalam akhbar kerana "mereka itu adalah orang-orang kita belaka". namun ia dibalas oleh wartawan dengan berkata "dia orang bukan orang saya. orang saya berpuasa dibulan ramadhan ni".

*merebas=bertempiaran

8 ulasan:

Pyanhabib berkata...

`orang-orang kita' KALAU ada telo kote, patut pecat itu wartawan!

aku berkata...

fuh.. garangnya rupa lord tu..

jawa peranakan berkata...

tak boleh nak salahkan syaitan.. sebab semua syaitan dipenjara masa tu..

Photographer RAZAK RAMLI berkata...

Berlaku kat mana ni?
Tahun depan kena ubah port lain.
Buat dekat tokong pulak.hehehe.
baru 1 malaysia.

benludin berkata...

pyanhabib,
tak berani..teloq tertinggal kat dlm almari

aku,
itula vadivelu...hehehe

jp,
"bukan setan la syaitan...sultannn.."

razak,
hehe.....kat lepih ni deme bleh agak la bangunan mana satu...

jawa peranakan berkata...

tak puasa, berjudi dan berlindung di berhala.. NGAM!!

benludin berkata...

jp,
mcm tawaran pakej pelancongan je..3 in 1 haha

chekgu BaniHassim berkata...

hampas dorg nih...
tak malu betol..