Selasa, 1 September 2009

11ramadhan

baru-baru ni aku jalan-jalan ke alor setar. semasa melalui jalan entahapaentah (maaf.memang aku tak ingat nama jalan tu) berhampiran susur masuk ke tol alor setar selatan aku ternampak sebuah banner yang tergantung dihadapan sebuah gerai. aku tertarik dengan iklan tersebut sehingga aku KALUT memberhentikan kereta aku betul-betul didepan pintu gerai.

aku KALUT mencari telefon bimbit berkamera aku untuk mengabdikan menu unik gerai tersebut. itulah... letak merata-rata tempat. bila nak guna baru KALUT mencari. haa!!!...jumpa pun. dalam poket seluar aku sendiri rupanya. cis!!

dalam aku KALUT-KALUT mengambil gambar banner tu, tiba-tiba terpacul seorang kakak disebelah aku. dengan nada KALUT-nya beliau bertanya:

kakak: errr...encik...kenapa encik ambil gambar banner kedai saya?

aku: ooh...maaf.saya ingat takde orang dikedai. tu pasal saya amik terus gambar tanpa kebenaran.

kakak: encik ni dari majlis perbandaran alor setar ke?

aku: ehh...tak...saya saja suka nak ambil. nama menu kedai ni unik..

kakak: oo..cam tu kaaa...bukan apa encik. saya takut tadi ingatkan majlis perbandaran.saya berniaga ni takdak lesen. kami KALUT nak berniaga dibulan puasa ni. tak sempat nak apply lesen...ini pun saya dan suami tengah KALUT masak gulai kat dapur. (huh...baru pukul 11 pagi dah KALUT?)

selepas mengambil gambar aku buat-buat KALUT berjalan ke kereta aku. takut juga nanti suami dia keluar pulak. pasti tambah KALUT....

semasa memandu kereta aku terkilan sebab terlupa bertanya kenapa menu itu dinamakan GULAI KALUT...ishhh....aku ni KALUT tak bertempat sampai lupa nak bertanya!

nota tambahan:

merujuk kepada komen p.c dibawah, kalau aku buka kedai makan mungkin nak letak nama-restoran lengang atau restoran takde selera..hahaha!

23 ulasan:

Hanisham Ab Halim berkata...

Awat hang KALUT sangat... hahhaha

benludin berkata...

hehhe....kalut sungguh aku nih...(terimakasih atas zaiarah tuan)

NM. Amalina berkata...

byk nya KALUT..
=)

Tanpa Nama berkata...

Citer kakak tu kan dh menjwb soklan napa gerai dia nama "kalut" :D

Snakebite berkata...

kalut sungguh crita hang, tebahak aku

hak hak hak

jawa peranakan berkata...

mula2 gua ingatkan GULAI KASUT..

Tanpa Nama berkata...

hehehe....kalut2...takpa sekurang2nya bila dah masak pun kalut, hantaq order pun kalut, dapat la makan pun kalut...kalau tak kena la tunggu lama mcm ada satu restiran kat kg aku dulu...nama restoran `sabar menanti'. sesuai dgn nama tu, mmg customer kena tunggu la walaupun tuntuk sepinggan mee goreng berjam2 hehehe.
p.c.

benludin berkata...

nur,
itu belum tgk kakak tu...lagi nampak kalut..haha(tq for the ziarah)

intan rh,
pandai demeh nih...ntah ye ke tidak

tok snek,
tgh kalut menaip nih...hehe

jp,
sup kasut sedap kot...

pc,
sini pun ada gerai nama sabar menanti...tp pantas buat kerja..

INTAN berkata...

kalut aku baca N3 ni

Tanpa Nama berkata...

kalut-kalut yg jadi syok tu..
kalut tu yg buat jd sedap..

Tanpa Nama berkata...

kalut-kalut yg jadi syok tu..
kalut tu yg buat jd sedap..

aku berkata...

hahaha
mcm2 nama!
aku tak leh pi makan kat kedai tu.sat lg aku pun jd kalut..

Tanpa Nama berkata...

kalut dah aku reply sini tapi system ni pun kalut trus tak keluaq apa yg aku tulih...hehehe.

uiks, jgn la tulih nama kedai tu `lengang'...hang tulih ja `mai jgn tak mai, bayaq sepinggan dapat sekawah'. sure ramai yg dtg hehehe.
p.c.

Pyanhabib berkata...

gua punya area ada `restoran hari-hari mari' haiya!

reverie berkata...

Terkalut-kalut ku membaca. haha.

benludin berkata...

intan,
hehe...kalut smpai terkulat

anon,
kalau tak kalut gulai tak sedap ..

aku,
mmg syarat dia kena makan kalut2

anon a.k.a pc,
sepinggan dpt sekawah? esok tk bukak kedai dah...

pyanhabib,
bukan 'restoran hari-hari mau' ka? haha

reverie,
baca slow2 mungkin tak kalut

ubilepih berkata...

lain kali buat gulai KUAH je..jimat.

jawa peranakan berkata...

sebaik sahaja selesai makan, semua pemakan akan KALUT NAK PI JAMBAN..

JOWOPINTER berkata...

KAU BUAT AKU KALUT JER BACA ENTRI NIH...

benludin berkata...

ubi,
nak jimat lagi hirup air masak je..haha

jp,
JAMBANtan

jowopinter,
tulisan ko pun nampak kalut

WanBeruas berkata...

..depa kalut bila hang mai melangut..mujoq depa tak jawab melalut..idak kalo hang pun sama kalut..he hee..

en_me berkata...

cuba ko tukaq nama blog nih jadi 'walk of kalut' ker, ader orang nak mai takkk.. ekeke, salamm ramadhan abang benludin itteww

benludin berkata...

WB,
tiba2 teringat 'kelulut'

en_me,
haha...entri pun nanti jadi kalut-malut...
(tq..salam ramadhan utk en_me juga)