Khamis, 3 September 2009

13ramadhan lagi...

don songkok: weh..camner nak shopping ke KL ni. takut juga sekarang ni wabak h1n1.

aku rabak: pakai je la topeng muka..

don songkok: ishh..leceh la. takkan nak shopping ke klcc semua 1keluarga pakai topeng.malu keh..

aku rabak: ala...shopping je la di lepih ni.takkan malu bertopeng. lagipun macam-macam ada..

don songkok : di lepih ni mana ada baju-baju branded..

aku rabak: deme nak beli baju sapa nak branded sangat nih..

don songkok: keh dengan bini keh la. keh suka baju orlando, crocodile,dockers...lepih mana ada! anak keh pulak suka pakai baju kikilala. sebelum raya tahun lepas anak keh beria nak selipar kikilala.keh beratur punya lama kat klcc sebab nak bayar selipar tu jeh...

aku rabak: untung anak-anak deme yeh...

don songkok: hah!!..deme tak shopping raya ke?

aku rabak: raya lambat lagi...tak terpikir pun pasal shopping raya...

don songkok: kena la shopping awal.. sales tengah hangat ni..

aku rabak: ermm...

don songkok: agak-agak deme shopping dimana nanti?

aku rabak: keh shopping kat pasar malam lepih jeh...

don songok: ooo..ye ke.. (tersengeh sambil membela-bela songkoknya yang tak senget)

* keh=aku

deme=kamu

lepih=k.lipis

nota tambahan:

sebenarnya perbualan diatas berlaku pada 1ramadhan lagi...don songkok mmg gile shopping! ia juga menjawab persoalan dibawah.lelaki dan perempuan tak byk beza dalam bab shopping nih..

10 ulasan:

INTAN berkata...

adeih...aku dh beli baju anak2...baju mak apak anak2....tgok le klu ada budget lebihn

ZARA 札拉 berkata...

pasar malam lipeh pun layan~

Tanpa Nama berkata...

bestnyer shopping raye....keh takde baju raya tiap thn...pakai yg ada je (betulke penggunaan peraatan keh tu?)
p.c.

Shemmi berkata...

keh ready baju sepasang je..keh tak beria pun nak sambut raye..nak sambut ramadhan pun keh x beria..malu le keh kat deme kalo beria2 pulok nk sambut raye..

INTAN RH berkata...

Baju raya utk anak2 tu penting. Kena ada. Utk org tua, takde pun takpe.

UBILEPIH berkata...

Puasa untuk Mendidik nafsu ke menahan nafsu?!!!

Snakebite berkata...

hak hak hak

kan main orang lepih yak.

koi hak duduk dekat kolumpo nih pun tak lepaih keluar ke bandor lagi.

aku berkata...

keh beli pagoda je ah..

benludin berkata...

Syeikh Sayyid Sabiq berkata:

“Mengadakan permainan serta bergembira selagi tidak melanggar aturan agama, termasuk pelbagai bentuk nyanyian yang baik (daripada segi makna), semua itu termasuk syiar agama yang disyariatkan oleh Allah pada hari raya untuk melatih tubuh jasmani dan memberi kepuasan serta kegirangan hati.” (Rujuk Fiqh al-Sunnah, Syeikh Sayyid Sabiq)

benludin berkata...

“Dan janganlah menghambur-hamburkan (hartamu) secara boros. Sesungguhnya pemboros-pemboros itu adalah saudara-saudara syaitan dan syaitan itu adalah sangat ingkar kepada tuhannya”. (al-Isra’ 17: 26-27)

-semoga kita sama2 menjaga perbelajaan kita...