Isnin, 18 Januari 2010

raban part ii

ini adalah kisah benar seorang guru perempuan yang begitu dedikasi dalam tugas hariannya. beliau inginkan anak bangsanya maju dan berjaya dalam pelajaran. tetapi ia berlaku sebaliknya.

peristiwa ini berlaku pada tahun lepas ketika guru ini mengajar mata pelajaran bahasa inggeris di sebuah kelas tingkatan tiga. seperti biasa kalau ada pelajar-pelajarnya yang gagal didalam peperiksaan penggal, maka guru ini akan menegur, menasihati, menunjuk ajar dan tak lupa juga membebel. salah seorang yang menjadi mangsa ialah khaleef.

"khaleef...kenapa markah kamu ni teruk sangat?"

"apa pulak yang teruk cikgu?" khaleef menjawab soalan cikgunya dengan soalan juga.

"ini....duapuluh peratus aja. grammar lemah. spelling berterabur. kamu tak belajar ke?"

"teruk sangat ke saya ni cikgu?" jawapan dalam bentuk soalan lagi.

"apa nak jadi kamu ni khaleef. bila kamu nak berubah jadi pandai sikit?"

"cikgu apa susah. bila mati nanti kubur kita lain-lain" khaleef menjawab selamba.

*nama je sedap. perangai macam setan...

8 ulasan:

Hashim Zabidi berkata...

Khaleef yang dah kalih. Nak buat macam mana!...

reverie berkata...

Minta-minta saya tak dapat student macam itu bro.

KiLaT berkata...

nama cikgu apa???

Tanpa Nama berkata...

ada satu ustaz ni ckp:
saya bgtau bduak2 yg nakal kata apa peduli kubur lain2.
"tu yg saya susah hati sebab mana tau kubur sebelah je saya nak rehat aman pun tak boleh dgr melalak minta tolong, nak tolong dah dlm kubur tak leh keluar'. bagus kan :)
p.c.

ubilepih berkata...

kalif jadikan kalis..kalis ajar...
kesian MRS TODD

WanBeruas berkata...

..anak aku yang no 4 aku taruk nama Muhammad Khalis..mak aku tanya apanya yang kalis..tak kuasa nak bising bising terus aku tukar Muhammad Firdaus..he hee..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

yahudi betul ... tak pernah bagi jawapan

benludin berkata...

pak hashim,
dia kalih nasihat haha

reverie,
amin :)

kilat,
namanya 'mrs todd'..

pc,
rasanya khaleef akan menjawab "saya mintak tlg dgn ultraman" hehe

ubi,
sampai kena darah tinggi

WB,
kalis peluru kot...hehe

brutalsolo,
itu la..byk pengaruh yahudi