Khamis, 5 Jun 2008

Minyak Naik Harga!

Half empty or half full?: Azhan Sharom showing the difference of how much petrol one can buy with RM1 Wednesday and today at a petrol station in Kuala Terengganu
Time ni mmg sure heboh satu Malaya. Buka sureheboh TV3 beb, sbb TV3 pun dah tukar tag line dia ke jom heboh. Tapi ni heboh pasal minyak. Dari kedai cendol CCP di Lipis sampai la hotel 5 star. Sure citer pasal harpa minyak naik. Dgn darah2 sekali naik!

Kalau harga naik setakat 10sen seliter tu boleh terima lagi la. Tahap cool lagi. Buat2 cool tapi mengelabah. Dulu harga minyak naik 10sen, harga barang naik tahap gaban dan meraban. Tapi hari ni harga minyaknaik bukan sebarang naik. Naik harga gila babas punya. Tahap meroyan dah, bukan meraban je. Seliter 78sen beb. Kalau dulu harga petrol seliter cuma RM1.92, but now dah RM2.70! Toke balak nak senyum pun maleh kalau harga naik mcm tu...kalau ajak gurau silap2 kena penampor time ni!

Semua org gelabah dan tak cool. Cuma yg cool is the one and only, our Mr.Cool n Clean, Pak Lah! Nak maki kang, sian lak. Bagi chance org lain la maki. Aku exceptional. Takut nak maki2 org ni. Bukan karier aku. Binatang pun aku tak berani nak maki. Paling laser pun aku panggil BABI kat BABI. Tu je...
Gomen kata rakyat kena ubah gaya hidup. Aku sengeh je la. Sebelum harga naik, aku dah ubah gaya hidup. Now nak ubah camner lagi aku pun tak tau la? Kena zikir banyak2 lagi. bagi cool jiwa. Aku berdoa negara kita ni tak semakin parah.Hidup kita tidak semakin azab..aminnnn...

p/s:
1. orang minyak gak yg untung!
2. news yg buat aku cool sket dari The Star Online Petrol price up by 78 sen - and will be reviewed monthly. Tapi camno kalu lepas review tu harga naik lagi???
3. aku gelabah semula...

Tiada ulasan: