Jumaat, 26 Disember 2008

mimpi

I. petang semalam aku mendapat sms yang diforwardkan oleh encik ubilepih. Dia pula mendapat sms tersebut dari seorang ustaz di pekan koboi kami ini. err..ustaz mistik? atau ustaz miss the stick? tak tau ler aku.. hehe..Sms berbunyi:

"Slm shbt2,tlg bg perhatian skejp..Tok guru Nik Aziz,ada bgthu,beliau b'mmp Sehari slps krimas mlysia akn mnerima bala.Jd Tok guru mnta bt solat hjt mg2 kta semua slmt..tlg sbrkn.tq"

Aku taknak komen banyak. Aku tau encik ubilepih pun sependapat dgn aku. Kalau bab-bab mimpi ni tak usah nak amik port sangat. Sebabnya? Anda baca mimpi yang ke-II dalam entri aku hari ni. Kalau mimpi tu betul, memang kes berat la..kena prepare segala senjata-senjata untuk berperang..hehe

Untuk taknak memikirkan perkara-perkara yang karut ( lagi pun aku memang jahil bab-bab macam ni), aku pun membalas sms encik ubilepih yang ketika itu sedang berada di sebuah lereng bukit yang nyaman. Yang pasti bukan bukit antarabangsa.

"mungkin encik bala yang angkat sumpah palsu tu akan pulang ke malaysia.maka kita perlu menerima bala sepenuh hati.."

II.
Malam tadi aku bermimpi ngeri. Puncanya bermula dari aku. Aku saja-saja show-off dengan bergunting rambut dalam keadaan bogel dihadapan pemuda-pemuda ameno. Atas perbuatan aku itu, aku telah di-boo oleh mereka. Antara yang kuat menge-boo aku ialah menantu lelaki PM.Bila dah kena boo tu aku bengang la kan. Aku berniat utk membalas dendam. Pada malam yang sama aku pergi ke pusat karoeke dangdut dan ternampak menantu PM tengah menari sakan dengan hanya memakai kain pelikat. Tapi kain pelikatnya dililit dibahu.Maka nampaklah anunya yang bergayut. Tanpa membuang masa aku pun terus mengambil gambarnya dah menyebarkannya kedalam internet.

Gang-gang
dia apa lagi.Naik hangin la sebab boss dia orang telah dimalukan oleh aku. Maka aku telah dipukul teruk oleh gang-gang menantu PM tadi. Patah segala tulang-tulang ku!

err....aku pun tak tau la camner aku boleh mimpikan si menantu PM ni. Adakah sebab aku menyampah sangat kat dia?? atau aku sayang sangat kat dia ??? hehe..

Cuma satu yang aku musykilkan. Siapa yang menggunting rambut aku semasa aku dalam keadaan berbogel tu ye? Bertuah sungguh insan tu...hehehe

Nota:
I. kalau ada dpt sms yg berbunyi "bla..bla..bla..sebarkan", mmg tak pernah aku sebarkan. Buat kaya Celcom,Maxis etc jeh...hehe

II. apa barang mimpi KJ???!!!

4 ulasan:

INTAN berkata...

ngerinya mimpi ko ni..hhahaha...

ummzaid berkata...

Nabi s.a.w kata..
mimpi yang baik, sebarkan..
mimpi yang buruk, diamkan..

bertuah? "bertuah" betul...hehe..

Chekgu BaniHassim berkata...

mcm mimpi basah je aku bace...
hahah..

mimpi tak berpakaian smbil tgk anu org lain...tak ke basah mimpi tu??
hahah

cume bersamaan jantina je...
tp, segala bagai detail ade kat sini...tu yg musykil, huhu

benludin berkata...

INTAN,
ish...ish..ish....ngeri ke

ummzaid,
tq 4 the hadis

cikgu BH,
basah? hahaha...aku mula nak buat topik mimpi basah,tapi tak jadi...haha