Selasa, 9 Disember 2008

Silamat Hali Laya Keloban!

jim morisson & the doors
Masa aku tengah layan lagu People Are Strange by The Doors, teringat aku akan dua kisah yang berlaku didepan aku semalam.

Kisah 1.
Bertempat di sebuah kedai menjual suratkhabar di Pekan Koboi aku ni. Perbualan antara seorang che`gu dengan tokey kedai yang seakan berbisik:

Pelanggan: Psssttt..! Tokey...Harakah ada jual?
Tokey: Ada..baru sampai tadi
Pelanggan: Bagi aku dua..
Tokey: Sampai dua naskah kau baca?(sambil mengambil Harakah yg disorokkan di bawah kaunter)
Pelanggan: Aku satu,kawan punya satu..
Tokey: Ooo..ok.Boleh..
Pelanggan: Pssttt..tokey...tolong bungkus sket.Jangan bagi nampak sangat..
Tokey: OK...no problem..
Pelanggan: Kalau kantoi naya aku. Silap-silap kena transfer ke Sabah nanti..hehe
Aku: Perghh...macam beli dadah je! (bersuara dalam hati aku je ..hehe)

Bila pelanggan tu beredar, semua pelanggan lain memerhati gelagatnya.Terasa pelik.

Kisah 2.
Bertempat di sebuah kedai handphone di Stesen Bas Pekan Koboi.Masa tu aku tgh beli top-up RM5 jeh! Perbualan antara pelanggan lelaki (yg juga seorg che`gu) dgn tokey handphone.Percakapan agak kuat,tanpa control tone daaa..

Pelanggan:Boss..video baikk punyaaa yang baru ada ka?
Tokey: Ada...manyak
Pelanggan: Wuyoo..best ni..
Tokey: Lu mau berapa manyak?
Pelanggan: Ermm..camner kira tokey?
Tokey: 10 video Rm10. Lu mau melayu punya ka mat salleh punya?
Pelanggan: Melayu punya la baguss..!
Tokey: Betut lu cakap. Semua olang suka melayu punya.Lu punya pasat gua bg lu 15 video RM1o je..
Pelanggan: Lu transfer sama gua.Gua on gua punya blueetooth ya tokey..
Tokey: Boleyyy..boleyyy
Pelanggan: Dah siap ke tokey?
Tokey:Sudahh.....telimakasih aaaa..datang lagi. Silamat Hali Laya Keloban..!!
Pelanggan: Sama-sama.Selamat hari raya.....tq aaa..
Aku: Sapa yg jd mangsa korban apek tu?Chitt!!Qurbani! Padaiyappa!! Ciba*!! @#!!&**!! (dalam hati aku je la..hehe)

Bila pelanggan tadi selesai meng-blutuh-kan dirinya itu beredar,pelanggan lain termasuk pelajar sekolah (lelaki dan perempuan) buat biasa je walaupun mereka dengar perbualan pelanggan tadi.

People Are Strange.Biasa la kan...aku pun strange jugak!! Jangan purak-purak tidak tahu.. hehe

AWAS!! Anda sedang diperhatikan oleh hero aku, Encik Rajnikanth atau Padaiyappa..deyyyy..dusyumm! Sekali tumbuk 10 org melayang!

Nota:
1. aku suka baca paper free jeh..
2. "boss..lu mau video baik punya ka mcm abang tadi?" apek tu tanya aku.
"err..video yang tak baik punya ada ke tokey?"
"huh?" apek tu bingung...
padan muka!

5 ulasan:

INTAN berkata...

erkkk...tiba2 terkelu...erkkk

benludin berkata...

INTAN,
jgn tercekik dah ler..hehe

blackpurple @ jowopinter berkata...

Kisah 1
Betullah. Macam nak beli barang yang sangat terlarang pulak. He he he

Kisah 2
Isk! Isk! Isk!

ummzaid berkata...

1.kawan koi kerja kat saboh tak nok balik lagi dah..tapi kat Labuan tu lah.. :D

yg kat pendalaman tu genap je 5 tahun terus mintok balik s'jung..

2.canggih sungguh org zaman le ni..buat osa pun tak de segannya dah..

Tanpa Nama berkata...

teringat cerita ALI BABA BUJANG LAPOK..

jual candu dan ganja terang2an..

tapi jual belacan senyap2 sebab takde lesen..

PS-belacan smuggle dari malaya..