Selasa, 28 April 2009

antara dua darjat

25 April 2009: Bas dari Raub-Bukit Koman di stesen bas Raub
Bas yang menuju ke pusat pembasmian kuman?

26 April 2009: Bas dari Alor Setar-KL di Stesen Bas Syahab
Menaiki bas dua tingkat bertahap 'skyview'. Panas macam duduk dalam oven...masak aku dan Ubi! Habis kuman-kuman terbakar sekali. Jengok-jengok juga ke langit mana tau ternampak Ayah Pin yang berkemungkinan sedang mengekori bas yang kami naiki. Kalau drebar bas tertidur/terjun/pegang stereng dengan kaki pun kami tidak akan perasan sebab kami duduk diatas.

* ucapan berbanyak-banyak terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi mengeteh dengan gua di Pelita, CM dan Hentian Duta tempohari. Gua memang tabik sama lu orang!
*juga ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada pemandu pelancong kami.Soalan kepada pemandu pelancong: " Brader, lu ada lesen kereta ke? " hahahah!

23 ulasan:

INTAN berkata...

wakakka...aku x tahan tgok bus yg 1st tu....hehe..ntah le kenapa rasa nk ketawa pulak...tima kasih buat aku ketawa ari ni...hahahaha

revrie berkata...

Pusat pembasmian kuman? ha ha ha.
ha ha lagi.

Macam hawau.
Lama tak update bro. Ternanti2. =3

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

kalau ada Ayah Pin..

mau bergelojak gak tu~

haha~

Purple Crayon berkata...

sian bas pertama tu.walaupun tidak mendapat award album panas berita harian, tetap memberi khidmat kan.tp aku dpt rasa betapa habanya mcm dlm ketuhar gelombang micro hehehe.teringat aku kat bas mini di kl zaman 1990an dulu, ada yg buruk dah tu padat plak macam sardin dgn penumpang time peak horus pg n ptg. dah tu drivernya sungguh membanggakan malysia ibarat di litar sepang, berlumba sama sendiri sampai tergolek2 penumpang dlm tu.

INTAN RH berkata...

Koi tak berani naik bas 2 tgkat, bmbg tersangkut kat pokok... :P

benludin berkata...

INTAN,
bas tu byk berbakti utk org2 kampung mcm aku..

revrie,
hehe...lambat update sbb byk sgt urusan utk terus hidup...

ZARA,
ntah2 ayah pin jadi drebar part-time

purple,
seronok naik bas mini.boleh himpit2 dgn aweks

INTAN rh,
tengah2 heway mana ada pokok.lain la bas 2 tingkat dari Lipis-Jerantut hehe

ummzaid berkata...

kome suka bas tu ada sesunggut.. :D

a.k.u.p.e.n.t.o.i berkata...

gayat aku naik bas tetinggi nih...

jawa peranakan berkata...

ben..
aneh..bagaimana pulak boleh panas dalam bas yang berganda tingkatnya tu? tiada penghawa dinginkah?

PS-Ubi masak? jadi ubi pangganglah ye..sedap tu..

benludin berkata...

ummzaid,
di kanada masih wujud ke bas mcm tu?
hehe

pentoi,
lu elok naik basikal je..haha

jp,
pengajaran:jangan naik bas 2 tingkat ketika cuaca panas tengit!
nak bakar ubi letak je dlm bas tu...hehe

mau kena gua?
gua duduk disebelah ubi dlm gambar di blog AJ

benludin berkata...

kena=kenal

typo

Tanpa Nama berkata...

hencekkk...bukan stesen bas SYAHAB la hencekkkkk...STESEN BAS SYAHAB PERDANA..

sebut biar terangggg...hehehe


-kaca-

mihalis-halkida berkata...

Hello, very nice page. Good 1 May. I salute you, Michael

benludin berkata...

kaca,
maleh nak edit...heehehe

mihalis,
tq for dropping by...

Chekgu BaniHassim berkata...

panas ek bas 2 tingkat tu???
aku seram je tgk bas 2 tingkat cemtu...rase cm senang je nk terbalik...
ngeri...

INTAN RH berkata...

Ben, highway bkn smp ke stesen bas...got experience maaa...

a.b geldofg berkata...

wah lu jumpa org2 thebat kt tanah melaya ni ye

jles betul aku tgk!

a.b geldofg berkata...

aku suka basmati...sedap!

benludin berkata...

ab,
yg terhebat di hentian jln duta...pelakon zorro

a.b geldofg berkata...

ज़ोरो
तमिल

hahahahaha

karl berkata...

brader, mana lu dapat gambar bas yg first tu? lu turun raub ke? gua olang raub lho...bas tu satu2nya bas yang lalu jalan ke hospital raub..bas yang dah berpuluh tahun,byk jasa pada orang raub

benludin berkata...

karl,
keh amik di raub ler....keh org lepih

u.B berkata...

wa gayat naik bas dua tingkat ni bila duduk kat atas,sebab tak rasa derebar