Rabu, 22 April 2009

Satu Malaysia!

Kamu baca No. 2. Nak baca jawi pun boleh...

Dulu mau.Sekarang tak mau!
Satu Malaysia baru tau makna Hadari?
Satu Malaysia juga tak mau lagi Hadari?
Satu Malaysia baru perasan Hadari ada dalam buku teks ting.3?

25 ulasan:

ummziad berkata...

kesian kita (rakyat Malaya)..
harapkan pagar, pagar membawa rebah..
lepas ni Islam apa pulak agaknya..

ummzaid berkata...

silap pulak taip nama... :D

INTAN RH berkata...

Hadari ke Hadhari? lain kot maknanya.

Islam Hadhari (Arabic الإسلام الحضاري) or "Civilizational Islam" is a theory of government based on the principles of Islam as derived from the Qur'an. It was originally founded by Tunku Abdul Rahman in 1957 (but under a different name)[citation needed], and is now being promoted by the current Malaysian Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi.

Ntah la, kaji la sndiri..hehe.

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

hahahaha~

biasalah tu Uncel..

typical Malaysian memang camtu

ubilepih berkata...

Hidup dan mati biar lah islam yang di bawa nabi...tak payah had2 tak payah ada hari...ha..ha..ha

a.b geldofg berkata...

bro bawa depa tu msuk hutan...pastu kasi tinggal.....boir rimau yg selesaikan

Ben berkata...

1)kome ni setakat reti kaji buku tek tingkatan 3 je weh...

2)peliknya kalau Islam Hadhari dah molek kenapa PM baru kita nak buat kajian semula...terus je laa..

3)org kampong kome lagi kacau sebut Islam ada'ari langsung..ha..ha..kena bykkan makan gulai lemak terung satut org tua ni..bgi betul lidah tu..ha..ha

benLudin berkata...

a.b,
puak2tu dah tak takut masuk hutan sebab depa tau.binatang liar dah pupus,hutan dah banyak kena lanyak.Cost menjahanamkan hutan pun onemalaya pun dah tau rm63jutaaaa tu..ha..ha

azz berkata...

correction to intan rh,
current PM bukan tun abdullah,
dia dah jadi ex PM...
sian orang kepala bataaih.
terbantut projek

benludin berkata...

azz,
hang duk kepala bataih..haha

blackpurple @ jowopinter berkata...

Huh!

Satu Malaysia ada Had dan ada Hari...

INTAN RH berkata...

correction to azz, facts tu bertarikh sblm Pak Bijan dilantik jd PM :)

to me Ben, kita ikut apa yg kita rasa betul, apa yg kita belajo. klu org solat zohor dlm waktu maghrib, takkan kita pun nak jemaah dgn dia kan...hehe. kita dah diberi panduan. this is my 10 cents.

Purple Crayon berkata...

Ben buku tingkatan 3 PMR ke SRP or LCE?hehehe

benludin berkata...

black,
wa hari-hari mau!

Intan rh,
tq atas segala pendapat
:)

purple,
buku teks tahun 1990an..terjumpa dlm stor...haha

Purple Crayon berkata...

:) berguna gak buku tu disimpan kan, kalau tak apek yg beli buku lelong lebih handal bab hadari,hadhari or had hari ni hehe.

benludin berkata...

purple,
anak apek tu dah jadi bini x-pm pun...(pm yg dulunye penah 'solat zohor waktu mahgrib".tapi ramai juga yg jadi jemaahnya).. hehe

INTAN berkata...

OOOO.....sambil kaver mulut yg terlopong....





xpnh dulik psl islam hadari sblm ni....pd daku...klu islam tu..ISLAM je....xde hadari2...

a.k.u.p.e.n.t.o.i berkata...

dulu hadari..sekarang suda mau kaji..
pasal itu org tua suda mari..

Snakebite berkata...

islam ada hari. (ada hari islam, ada hari tak mcm orang islam).

koi la tu, gamok nye.

jawa peranakan berkata...

ben..
pemimpin mana yang solat zohor waktu maghrib tu? tak pernah dengar pulak..

benludin berkata...

jp,
pemimpin yg bakal ada blog sendiri
www.zzz.com

revrie berkata...

Lu memang teliti la bro.
Biasalah, tukar orang. tukar polisi lagi.

jawa peranakan berkata...

ben..
pemimpin yang bakal ada blog sendiri? www.zzz.com ?

rasa2 macam kenal..

Purple Crayon berkata...

tak kisah la nak guna brand apa pun tapi isi patinya mestilah kaw.duk tukaq nama product pun tp isi camtu gak mcm syampoo rambut namanya dah tukaq, bila guna bagi rambut lagi beruban pejadahnya. tp klu uban di kepala bleh bg peringatan takpala ;)

benludin berkata...

jp,
tau tak per..
syyyyyy!

purple,
hang ni mcm tau je aku dah beruban dan hairless...