Isnin, 27 Julai 2009

encik midun datang lagi..

Encik Midun tiba-tiba datang ke tempat aku. Lama dia menghilang. Mungkin dia kecewa sebab buku Kamasutera yang dia pesan dengan aku dulu tu ketiadaan stok. Bila nampak aku terus je dia bertanya:

"Bang...tadi kome beli buah betik kat kedai Mie Buah. Tapi bila makan buah tu kome rasa telur. Sebab apa ye?"

"Nak kena penerajang kome ke??"

"Relaks la bang...napa deme marah-marah ni?"

"Dah basi dah teka-teki tu..."

"Bang dah tau lama ke?"

"Deme je ketinggalan zaman. Lain kali jangan duk bertapa lama sangat kat Kg.Pagar Sasak tu. Tak in langsung deme nih!!"

Label: 35sx--utk kanak-kanak umur 35 tahun ke atas sahaja.

18 ulasan:

Tok Snake berkata...

laa...kome pun tak 'in'. kome pun tak penoh dengo...

tepakse ngaku sebab nak tahu juge cite...

SZ berkata...

maknanya kome pun tak in lah ni?
hahaaa.
tak pernah dengar pun teka teki tu.

aku berkata...

bale weh..
aok bagi teka teki menda ni..
kome langsung tok tejawab..

Tanpa Nama berkata...

teka teki ke tuh bro.wa tak tau laaaa hehehe.

p.crayon.

Da' daffodil D berkata...

erk. xpaham. maksudnye ape? nana dah 35 tahun. ;p

ummzaid berkata...

keh dah lps 35thn pun tak tau..

INTAN berkata...

sejenis teka teki ke ni?....jawapan dia apa? <-- aku yg naif

Tok Snake berkata...

setelah bertapa dan bertafakur beberapa memikirkan teka teki encik midun nih, saya akhirnya membuat kesimpulan seperti berikut.

betik sering d sama kan oleh orang orang berfikiran lucah, iaitu kanak kanak berumur 35 tahun ke atas sebagai perlambangan kepada payudara.

manakala telur pula sinonim dengan lelaki, sebagai contoh nasi goreng dengan telur sering di sebut sebagai nasi goreng jantan oleh golongan yang sama (yang mana saya tidak termasuk dalam golongan ini)

oleh itu, dengan menggunakan kaedah campur darab matematik ppsmi, maka hasil di perolehi menunjukkan bahawa encik midun telah memakan buah pondan sebab mempunyai kedua dua betik dan telur.

sekian terima kasih kerana sudi mendengar pembentangan kertas kerja saya.

benludin berkata...

haha..

tok snake menjawab hampir tepat...dah ada point dah tu ....sikit lagi nak kena...deme mmg berfikiran 'luncah' sbb teka-teki ni juga berunsurkan 'luncah'..hehe

(tambahan clue:tak semestinya makan betik je..ada masa minum teh pun rasa telur!)

benludin berkata...

cik SZ:
tkasih menjengok..:)

cik intan berkata...

Sian kat org Pagar Sasak...hehe. Koi pun tak paham satu benda (ceh...) dgn teka-teki aok ni...wpun koi dh *remaja... :P

Bak sini no fon en.midun, koi nk tnya jawapan.

intanrh

Tanpa Nama berkata...

wahh.. ni utk org umur sxx xxx xxs
nampaknye koi lum boleh join club ni lagi la yer...tak paham koi tekak teki ni.

p.c

ubilepih berkata...

Budak2 pempuan URBAN sekarang banyak yang pandai hisap rokok rasa buah.Pepalih

Tok Snake berkata...

ceh, punya panjang thesis koi, hampir tepat je? tak paih la masters koi

binjidan berkata...

lahh deme neh tok baca hok mula2 teh...KAMASUTRA... ngehhh3 keh dah 35 bnyok sgt la faham nya klu bab luncah2 nehh

jawa peranakan berkata...

gua paham sesangat..

Photographer RAZAK RAMLI berkata...

Teka-teki lama dah...
Sambil makan sambil merasa telur sendiri.

benludin berkata...

100 markah utk Razak Ramli......terer otai kita..