Isnin, 3 Ogos 2009

nikmat

"Apabila kamu melihat Allah Taala memberikan nikmat kepada hamba Nya yang selalu membuat maksiat (derhaka), ketahuilah bahawa orang itu telah diistidrajkan oleh Allah SWT"

(H.R at-Tabrani, Ahmad dan Al-Baihaqi)

11 ulasan:

Da' daffodil D berkata...

istidraj...maksud nye binasa kan? haih. lupe lak bahasa arab nih. :D

Ms Diamond berkata...

Ianya adalah pemberian nikmat Allah kepada manusia yang mana pemberian itu tidak diredhaiNya.

Byk berlaku dlm dunia ni tanpa kita sedo.

benludin berkata...

0% utk Cik D..cuba lagi tahun depan...hehe

betul Ms Diamond...nikmat Allah kpd semua umat manusia tidak kira samada org itu beriman ataupun ingkar (termasuklah juga org kafir) kpd perintahNya..

INTAN berkata...

tumpang baca.....tumpang lalu lalang...

aku berkata...

salam..
bio le ape yg kite dpt tu allah redho..

Tanpa Nama berkata...

inilah yang paling ditakuti....ujian tanpa disedari ketika senang dan mewah. nauzubillah. moga Rahmat dan perlindungan Allah sentiasa bersama kita semua. Amiin.
p.crayon.

Da' daffodil D berkata...

ok. ini yg sy nak marah ni bila dpt 0%. btul la istidraj ade kene ngene ngn binasa.


cth : "Istidraj" suatu perkara yang di luar adat kebiasaan yang belaku terhadap seseorang insan bertujuan untuk membinasakan 'insan' tersebut dengan cara berangsur-ansur atau tidak disedari atau sedikit demi sedikit dan bukan mengejut.


sumber dri internet okayh? :*

benludin berkata...

cik D:
tukar profession la...tak yah jd engineeer...jadi lawyer sesuai...hehe

Da' daffodil D berkata...

lawyer buruk layak lah. :P

♥chentatiku♥ berkata...

maka nikmat manakah yang kamu dustakan?-ar-Rahman

benludin berkata...

balasannya:
surah al-baqarah ayat 126
"...Allah berfirman: (Permohonanmu itu diterima) tetapi sesiapa yang kufur dan ingkar maka Aku akan beri juga dia bersenang-senang menikmati rezeki itu bagi sementara (di dunia), kemudian Aku memaksanya (dengan menyeretnya) ke azab Neraka dan (itulah) seburuk-buruk tempat kembali."