Isnin, 11 Mei 2009

IQ test

Sambil kamu melasak/mengeteh/mengopi cuba teka:

1. apa yang pelik mengenai gambar tersebut?

2. apakah yang sedang dibualkan oleh dua kanak-kanak yang berbasikal itu?

-untuk mendapatkan ilham, sila hayati lagu latar blog ini..

Jawapan:
1. perati betul-betul rumah tu. Nampak senget. Ingat kat Itali je ke ada Menara Condong, kat Benta lagi dasyat. Ada Rumah Condong..
2. apa-apa dialog diterima. Tapi pada firasat aku dialognye begini:
"Ni kereta rasmi Nik Aziz ke.Masa bila dia datang keBenta?"

16 ulasan:

INTAN berkata...

jawapan

soklan 1 : umah atas dia ada pintu takde tangga...pintu byk pulok tu..tp japs...tu pintu ke tingkap?..

soklan kedua bersambung sebentar lagik

ummzaid berkata...

1. pelik kat antena tibi yg terbalik tu..

2. tak berbual pun..

3. ada hadiah? :D

kulupSakah berkata...

keh terbau gulai masam patin jelai dari romah tu..

Tanpa Nama berkata...

kome ingek lah sangek2 ghuomoh ni kat Benta tu weh... Dulu ada kedai Cina kat penggung wayang kayu tu. Kome selalu tikam nombor. Sekali cabut 5 sen. Tapi bila nyonya tu lepe sikit, kebas dua kertas tikam tu...

Shuk

one love berkata...

senget.
supercool dwi colored car!
and budak depan tu kata, "oih, cepatler kayuh tu... ajengan!"
yang kat belakang jawab, "suka ati aku ler..."

boleh terima? hahaa

benludin berkata...

tungguuu....
jawapan diumumkan selepas Nizar angkat sumpah MB perak..hehe

INTAN berkata...

tahniah..tahniah!!!..x sia2 g jln Ipoh!!!....


kena balik perak aku minggu ni...kena wat kenduri kot...

revrie berkata...

Kanak2 di depan: Kao rasa kan, bila agaknya recession yang melanda dunia ni oleh tamat?

Kanak2 belakang: Entahlah. Tak masuk examkan soalan tu?

*Dah angkat sumpah dah pun tadi. Tuntut jawapan nye.

jawa peranakan berkata...

ben..
nizar tak perlu angkat sumpah.. beliau tidak pernah terlucut dari jawatan..

PS-mana sultan perak nak letak muka?

Purple Crayon berkata...

sian depa yg sewaktu dgnnya.
tentg gmbr ni pulak, aku nampak kat atas pokok tu bukan buh mempelam sbb pokoknye bukanmempelam kan, nampak mcm sepasang kasut je kat d tgh2 daun tu...ye ker?hehehe

INTAN berkata...

mungkin dialog budak tu camni


budak belakang : "wei minah..apakeheinya mike kayuh lajus2 beno..nk kemana tu weh?"

budak bertopi : "aku nk cepat ni...nk balik perok le weh..."



sekian, terima kasih

Shemmi berkata...

jawapan 1.

pelik tp mengancam tang budak tu yang bergaya ala2 Indiana Jones.
pastu..
rumah tu senget / menyongdong sebelah


jawapan 2.

budak baju merah : "ko rasa MU dengan Barcelona siapa yang lebih kuat?"

budak baju kelabu : "entahla..kalau ikut rekod tok ketua kampung...Barca lebih terer"

jawa peranakan berkata...

saya pelik kerana tiada apa2 yang pelik pada gambar yang dikatakan pelik itu tetapi tetap ditanya apakah yang pelik dengan gambar itu..

PS-bunyi ayat saya di atas sedikit pelik tetapi maksudnya tidak pelik..

Snakebite berkata...

memang la iq aku rendah, tak terbayang langsung apa jawapan

a.b geldofg berkata...

itu kereta dollahlah!
stelah harta kerajaan bukan lagi milik

benludin berkata...

kah kah kah!!!!