Jumaat, 19 September 2008

siri malas menulis: let the pictures talk 1

Malas nak bercerita-ceriti, nak jimatkan air liur di bulan posa ni..Semalam aku walk-walk to kampung,sejukkan kepala hotak aku. Sempat amik gambar-gambar yg disebaliknya mempunyai banyak cerita nostalgia yang tersendiri (termasuk la gambar lembu-lembu kat bawah sekali tu). Cerita sedih ada, gumbira pun ada,kuciwa pun ada.

"brader tu amik gambar kita ler...cepat buat muka kesian!" haha..woi lembu...Don't panic!...16 Sept. tak jadi kenyataan( lagi). Carry on with your own life.Raya Korban plak lambat lagi...Purak-purak tiada apa yg terjadi...

8 ulasan:

Purple Crayon berkata...

syahdu lak aku nengok2 pic ni especially umah tradisional tuh mengingatkan aku umah lama arwah atuk aku.

singaporean berkata...

ngam..kat mana tu? apa nama kampung tu?

ummzaid berkata...

sape duk rumah tu skrng ni?
kolam ikan ke tu..
aman je nampaknya..

benludin berkata...

purple,
tunggu raya nanti nangis puas2.hehe

singaporean,
kg.temau,raub...nyaman...

ummzaid,
-my sepupu alone..dia tlg jaga rmh tu.Rumah tu arwah ayah i buat sendiri thn 70an dulu.Dulu arwah cikgu seni tukang..so dia xpert la bab ni.
-Kolam ikan..ikan tido time posa ni.May be nyelam sambil minum air tu...yg sah tak posa lembu2 tu..hehe

amey berkata...

kolam ikan.. parit kecik yang jernih air.. rumput hijau yang segar.. nyaman suasana kampung halaman.. sayu sang lembu memandang.. sayu jugak aku..

... hey... lembu bukan aku dan aku bukan lembu..

nina berkata...

zara blm sampai situh lagi! raya ni, mesti sampai punya. nak sgt jumpa lembu2 tu..! :)

jawa peranakan berkata...

raya puasa ni berani la lembu2 tu beri pose menarik depan kamera..

try masa raya korban nanti..

benludin berkata...

amey,
kat dundee mana ada cam tu..hehe

nina,
pesan zara jgn pakai baju merah..kena kejar lembu nanti..hehe

jowo,
lembu tu pelik tgk aku, sbb aku dah lama tak balik kg. jengok depa..hehe