Selasa, 16 September 2008

Jangan Sengeh-Sengeh part 1

Hari ni 16 Sept. 2008, hari yg diwar-warkan akan rebahnya kerajaan AWAK dan digantikan dgn kerajaan yg kena SUMPAH. Aku bab ni tak reti sgt nak komen. Aku ni bukan seorg penganalisa politik yg popular seantero Malaya mcm Tuan Razak Baginda tu (oppss..). Aku cuma sebagai pemerhati yg tak reti apa2 sgt bab politik.

Kalau jadi atau betul le spt apa yg dicanangkan oleh ketua pembangkang yg kena SUMPAH tu, bagus la juga. Nak juga tengok kebolehan dia jaga Malaya ni sampai ketahap mana kan..

Bila depa berkuasa nanti apa ye agaknya perubahan besar/kecil yg depa akan buat?
*harga minyak turun RM1 or more?
*TV3 ditutup??? hahaha
*Utusan/Berita etc cuma dpt permit publish paper 2 kali sebulan,mcm majalah Ujang/Apo?-kata Jowopinter

Apa pulak terjadi dgn puak-puak AWAK selepas peralihan kuasa nanti ye??
*demonstrasi?
*mengamuk?
*lari dari Malaya?
*masuk PAS/PKR/DAP?

Kalau tak jadi peralihan kuasa camner plak??
* Buletin Utama TV3 keudara 24 jam sehari utk bantai Anwar?
*Mukasurat paper Utusan dll bertambah sbb byk isu nak bantai Anwar?
*berduyun2 pendatang masuk BN, termasuk pendatang haram?
*Anwar lari ke US?

Yang lain2 anda pikir la sendiri...
Maaf...Ini cuma dari persepsi atau pemikiran politik aku yg cetek...ala kadar je...hehe.

For more info please read Mr.Zulkifli Nordin's blog esp. about this topic The big question mark is bila peralihan kuasa nak dibuat? Org AWAK kalau baca blog tu sure panic/seriau punya (elok lu layan lagu Don't Panic by Coldplay) Aku?? Aku relak je, leh sengeh-sengeh lagi di bulan posa ni....:)

p/s: whatever happen, this colour will always be my favourite one...insyaAllah..

5 ulasan:

amey ahmad berkata...

Salam bro..
Dundee ok jer.. Masyarakat melayu kat sini still berwarna warni tapi warna ala-ala Petronas tu mekar ler walaupun fall dah dekat.. Hehe.. Dulu dok sini ker? Melayu Dundee dah ada blog baru.. Ada link dari blog gua tu..

Best gak layan blog you ni..

Tanpa Nama berkata...

Harap2nya org2 "deme" tak ditahan plk di bawah ISA jg...

amey ahmad berkata...

Bro..

Saya tinggal di Charleston Drive dekat dgn Ninewells Hospital tu..
Haha.. Posa kat Dundee... Mmg best kpd yg bujang2 tu.. Masjid mmg ler tempat berkumpul dan pekena nasik pilau.. Saya belum try tapi katanya yang dah makan, mmg best sampai berpinau mata.. Nak kena cuba try test skali..

Smlm baru buat majlis berbuka puasa di rumah saya.. Langsung, slps tu Ustaz Ameen mengimamkan solat tarawikh.. Masih meriah..

Tanpa Nama berkata...

bulan posa gini, koi krgkan sengeh apatah lg nganga mulut...takut bau :)

benludin berkata...

amey,
tq bagi laporan..hehe

ummzaid,
Ikut Suka Abdul-lah....

intan,
bau takper..takut tertelan lalat jeh..hehe