Selasa, 10 Februari 2009

pilem

Lama tak layan dvd ( pirate.hehe ) Kat bawah tu ialah antara dvd yang masih dicari-cari, tapi belum ku temui ...sekali sekala kena layan jiwang gak! Jacques Demy's 1964 masterpiece is a pop-art opera, or, to borrow the director's own description, a film in song. Kepada sesiapa yang rajin pi beli dvd (pirate!) dan terjumpa pilem di bawah tolong belikan untuk aku...hehe!



Title: The Umbrellas of Cherboug (Les Parapluies de Cherbourg)
Year : 1964
Language: French (subtitle wajib!)
Genre: Musical/Romance

Nota:
Ia adalah antara pilem yang paling aku minat selain pilem Tamil. (haha!)

7 ulasan:

jawa peranakan berkata...

PERAK : selepas BARRACK OBAMA di USA,kini muncul seorang lagi PEMIMPIN KULIT HITAM yang hebat..kali ini di Perak..cuma aku tak pasti adakah beliau tu minat filem Tamil macam kita atau tak..

one love berkata...

saya jumpa je, saya belikan :)
ok?

benludin berkata...

jp,
hahahaa...lama x dgr komen hang...jngan BORAT dah le!

one love,
WOw!!
massi.....(betul ke?)

en_me berkata...

dah lamer me tak beli dvd haram*jadah tewww .. sejak pasang astro kat umah.. ehehe

benludin berkata...

en_me,
rmh aku kartun 24 jam...ada masa aku pun nanyi lagu popeye masa mandi..adehhh

Snakebite berkata...

ada ke company buat dvd haram nak jual citer tu? tak balik modal dia, berapa kerat je manusia nak beli?

benludin berkata...

snake,
company kecil2an yg beroperasi dirmh mungkin ada...agaknya ler..hehe