Jumaat, 29 Ogos 2008

Gua Tak Mau Citer Politik!

1. Ini bukan citer politik Tapi pengalaman aku meng-interview apek sipenjual stiker. Dia ni round satu Malaya kerana bisnes stikernye. Selalu dia akan letak stiker kat kedai2 secara consignment. Pagi tadi masa aku lepak kat kedai kawan aku di Lepih terjumpa la apek si penjual stiker ni tgh letak stiker2 baru kat kedai kawan aku.

Aku nampak stiker bermacam2 jenis. Lawa,comel,cute dan seksi...hehe. Pas tu aku terperasan stiker2 parti pun banyak dia letak. Aku belek2...satu stiker BN/UMNO pun takde kelihatan. Dalam hati aku, apek ni tak jual stiker depa ke?? Aku terus meng-interview:

Aku: apek..apsal stiker logo parti BN atau UMNO lu takde jual?

Apek: ayaaa....itu stiker tarak laku maaa..stiker PKR-PAS manyak laku. Selalu habis. Semalam gua singgah di Karak, masa gua baru letak stiker aaa, pelanggan terus beli itu stiker PKR/PAS lorr..apasat lu tanya?

Aku : bukan apa...gua nak beli stiker UMNO...

Apek: apa la lu...UMNO sudah mau masuk itu kubur maaa...

Aku: jgn cakap itu macam la apek...kubur ni sensitif maa...(aku sengeh je ler)

Ini bukan aku cakap ye. Apek tu cakap. Biasanya org niaga ni memang jual barang2 yg org nak beli atau yg banyak permintaan shj. Dari sini aku buat conclusion aku sendiri yg BN/UMNO memang tiada permintaan maka depa perlu masuk AF supaya dpt meraih afundi simpati yg banyak..dan salah sorang pengundi nya ialah aku...hehehe

Jangan marah...aku non-partisan mcm jowopinter gak....cuma aku ni yg tak se-pinter dia...hehe. Mana tau setahun-dua lagi stiker BN/UMNO laris semula, PKR/PAS lak tak laku...kan kan kan???

2. Ini bukan citer politik.
Tapi kepada kawan2 yg suka membaca 'fitnah' sila klik sini, untuk ke url terbarunya. Url lama dah kena blok oleh MCMC atas alasan 'defamatory' (NST 29/8/08)....kalau fitnah napa tak mau saman....sure menang punya..pokcik kayo! Ada betul ke Abang Najib??

10 ulasan:

jawa peranakan berkata...

moral of the story..
tak kisah la siapa pun yang memerintah atau sticker siapa yang lebih laris,yang pasti beruntung dalam apa jua situasi ialah SANG APEK..

so melayu2 dan jawa2..apa macam?

jawa peranakan berkata...

puak2 KERIS kata JANGAN CAMPUR ADUKKAN ISLAM DAN POLITIK..

bukan ke Islam itu serba sempurna? maknanya semua perkara ada dalam Islam..baik ekonomi ke..undang2 ke..sains ke..POLITIK ke..

kalau begitu puak2 KERIS bila datang ke parlimen atau pergi melawat kawasan atas nama berpolitik maka mereka itu TIDAK ISLAM ketika itu..sebab Islam ditinggalkan di suatu tempat (mungkin di rumah) ketika itu.. maklum la..tak nak campur aduk Islam & Politik..

kalau la ketika sedang berpolitik itu,Allah cabut nyawa puak2 KERIS tu maka mereka MATI DALAM KEADAAN TIDAK ISLAM la ye? sebab masa itu mereka tidak bawa Islam..maklum la..tak nak campur aduk Islam & Politik..

saya budak baru belajar..
kalau salah tolong tunjukkan..(bukan jolokkan)..

wallahulam..

benludin berkata...

jawa...

aku setuju lagi sekali..sungguh pandai tuan hamba ni...kalau org2 KERIS baca harap2 mereka insap...jgn sukukan ISLAM dan POLITIK...nanti jadi mcm TV3 suku....merapu tak tentu arah le gamaknya...

satu lagi Timbalan Presiden KERIS suka asingkan ISLAM dan POLITIK bila sanggup berbomoh dgn Mr.Ji Hindu supaya 'murah rezeki' dlm politik..ni bkn aku kata..tapi ada HINDU yg angkat sumpah...tak tau la kalau sumpah dia jadi SUMPAH Bala lak...leh tuka2..

jawa peranakan berkata...

rilek bro benludin..

ayam pun ada keris jugak..

benludin berkata...

aik..komen aku yg lama lost?

mmg aku ada KERIS...hehe

staff gomen berkata...

rilek bro..

PERMATA pun boleh HILANG..

benludin berkata...

staf gomen...

Permata aku hilang setiap malam Khamis...haha

staff gomen berkata...

hah..

KERIS pun kalau nak dipastikan sentiasa ampuh, kena diperasapkan setiap Khamis malam Jumaat..

eh..sama pulak waktunya dengan kehilangan permata kau..macam kebetulan pulak ye..

PARADISE THEATRE berkata...

Gua mau cari sticker Saipool itu apek ada jual ke Bro...
Gua Parti GERAKAN=Tak begerak tak makan..he..hee

benludin berkata...

apek: stiker saipool tarak jual..tapi stiker muntut ada..manyak laris ..