Selasa, 5 Ogos 2008

Sejukkan Mata Sejukkan Hati..

Hari Jumaat baru2 ni aku balik kampung aku jap. Ditemani oleh gua punya bodyguard Mr.Ubi Lepih. Jarak antara Lipis dengan kampung aku tu takde la jauh sgt,cuma memakan masa selama 45 minit je.Kalau drive la..kalau aku jalan kaki ada kat 2 hari kot. Tiba2 teringat nak balik. Konon nak cari buah durian n rambutan. Tapi satu hapah pun takde. Yg ada cuma kulit2 rambutan. Aku tanya kat sepupu aku buah rambutan tak menjadi ke tahun ni. Dengan selambanya dia kata "buoh mutan abih makan di berok je..". Terkuciwa aku disitu. Takper la...berok pun nak makan juga kan..Takkan Kera Jantan je yg boleh songlap rambutan tu. Berok2 pun ada hak mereka. Berok2 pun nak juga menyara hidup. Berok2 jgn sekali pun bg chance kat Kera Jantan tu. Kera Jantan dah kaya-raya. Bini dia pun kaya-raya. Pak Mertua Kera Jantan pun kaya raya. Jangan...biarkan Kera Jantan cari rezeki tempat lain. Dia ada kroni..hahha...apa aku meraban ni...

Alang2 dah balik kampung tu aku ajak Mr.Ubi Lepih ronda2 ke cerok kampung aku,nak sejukkan hati... sambil2 tu klik! klik! klik! bunyi kamera. Org kampung ingat reporter mana la masuk kampung depa ni.Sinar Harian? Utusan? Berita? NST?....tidak...kami dari klipis.blogspot.com . Blog bertaraf 5 star (haha). Seantero dunia akan menengok gambar kampung aku nanti. Aku rasa sure makcik/pakcik tu kata "dah siap klik! gambar tu jgn lupa pi kelik (balik) lipis ye.." ..ye la..kita org nak balik la ni...!

Kucing ni mcm tak puas hati je tgk aku...Nak gaduh jom la..


Aku mmg suka tgk sungai..tp yg ni kecik je..stream.Geram je nak terjun mandi...


Sepi...kalau mlm aku bwk kete laju2 sambil on cd surah yasin..jangan pandang belakang..nanti terbabas masuk hutan...sapa nak tolong??

7 ulasan:

kaca berkata...

aku nak komen pasal gambar..hehe..

gambar 1..hapa la ko encik. kucing tu bukan pandang cam tak puas hati la. dia tengah buat mata stim tuh. cisss..horny betul la kucing ko nih. tu pasal la aku sejak azali memang tak suka kucing..muahahaha.

gambar 2..cehhh..apa ke kecik sangat sungai kat kampung ko ni encik ? ko tau tak, kalau kat aloq setaq, benda alah tu orang tak panggil sungai la encik. orang panggil parit. sebab kecik sangat..hehehe..

gambar 3..huiisshhh...biar betik ko ni encik. aku hengat la kan, kalau citer jangan pandang belakang tu ambik latar kat kampung ko kan, sure lagi ngetop ahh citer tu...hehehe..
jangan marah haaaa..

aku pun asal kampung gak. nanti aku tempek gambar kampung aku. jangan horny pulak bila tengok gambar kampung aku yang masih lagi kena guna rakit dan jalan takde tar. biasa la, kesan pembangunan dek KERA-jaan BolehLand kan..muahahaha..

apa2 pun, aku kasik 3 kredit pada setiap satu gambar.

benludin berkata...

3 kredit je ke?
bagi la 5 star...

hang ni mmg suka berbahasa erotika...haha

kaca berkata...

ceh, tang mana yang erotika nya bahasa aku tu ?
encik jangan tatau..aku ni bab2 bahasa memang terer..sampaikan cikgu kat sekolah tak bagi aku masuk kelas sastera dulu. maybe dia takut aku lagi terer dari dia kot...muahahahaha..

benludin berkata...

hang ni dok kodiang ka...

kaca berkata...

kodiang ? cehhh..tu kampung takde dalam peta tu. kampung aku ada dalam peta arrr..hehehe..

kaca berkata...

kodiang ? cehhh..tu kampung takde dalam peta tu. kampung aku ada dalam peta arrr..hehehe..

benHARPERbenLUDIN berkata...

ntah2 org pendang nihh...raban betul..