Jumaat, 8 Ogos 2008

The Jongos!

Memang jongos citer politik di Malaya ni. Sebab apa ia jongos? Sat lagi aku citer kat hang pa...

Scene 1...
Terjadi la satu kes yg menggemparkan Malaya kerana seorg anak dara yg berumur 23 tahun telah dirogol oleh seorg VIP yg berumur 60an. Kemudian si anak dara telah membuat laporan polis atas insiden yg berlaku di sebuah apartment mewah di Damansara. Menurut si anak dara yg sudah tidak dara lagi itu, VIP telah merogolnya sebanyak 8 kali! Repeat..dirogol 8 kali tanpa melawan..(selalunya kes rogol mesti melawan..tak pun si-mangsa bawah umur)
Si anak dara yg bukan lagi dara itu juga sanggup bersumpah dgn nama Allah bahawa si VIP telah merogolnya. Beliau ingin membuktikan kepada rakyat Malaya (rakyat?) bahawa dia tidak menfitnah VIP tersebut.
Maka hebohlah satu Malaya kononnya VIP tersebut akan didakwa atas kes rogol di Mahkamah Sesyen,Kuala Lumpur.

Scene 2..
Hari ini hari yang ditunggu2 oleh rakyat marhaen. VIP tersebut telah didakwa di Mahkamah kerana kes zina. Awat tukaq lak?? Dulu kata rogol, la ni kata zina lak..Maka si VIP pun rasa pelik. Kalau kes zina, maka kedua2 mereka perlulah didakwa kerana zina ini berlaku atas suka sama suka. Lagi pun selalunya kes zina yg dibawa ke mahkamah adalah kerana kedua2 penzina tadi kena tangkap basah oleh JAWI.Tapi kes ni lain sebab si anak dara yg tidak lagi dara tadi telah melaporkan kepada polis kerana dia berzina.Suka sama suka. Tanpa paksaan. Selalunya kalau si penzina ni insaf dia tak report polis. Dia bertaubat dgn Allah je..!

Satu lagi...kalau tuduhan atas sebab suka sama suka bermakna si anak dara yg takde dara tu je la yg suka. VIP tu tak suka sebab dia mengaku tidak bersalah...berbelit? padan muka..haha

Aku pelik dengan kes undang2 Malaya la ni. Aku yg keliru atau depa yg keliru. Tapi aku rasa memang sah aku yg keliru, sbb aku ni cuma penoreh getah. Depa tu bertahap dewa-dewi,serba tau bab undang2 negara dan luar negara.

You know what i mean??

Dunno ka??? Tak pa la...hang baca blog lain je la..blog ni mmg cacamerba....hehe

3 ulasan:

kaca berkata...

Ko ni encik..tak tahu ke buat2 tak tahu ni ? kalau tak kelakar bukan politik BolehLand namanya.

Tahu ?

benHARPERbenLUDIN berkata...

kelakar+pening...
kalau tak follow kang boring lak..takde bahan nak gelak....haha

kaca berkata...

ha, tu la pasal aku cakap. kalau nak awek muda, jangan lupa baca kisah politik BolehLand. boleh tegang urat muka woooo...muahahaha..